logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۵
[ شناسه خبر : ۴۰۶۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل اوقاف زنجان:

تفرقه آتش خطرناکی بر خرمن اتحاد است

تفرقه-آتش-خطرناکی-بر-خرمن-اتحاد-است-
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: علمای اهل سنت به خوبی آگاه هستند و با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت دوستی و برادری هر چه بیش‌تر گام بر می‌دارند و آنان نیک می‌دانند که تفرقه چه آتش خطرناکی بر خرمن اتحاد خواد بود.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه آنچه که از صدر اسلام به مسلمانان تاکنون ضربه زده و امروزه همواره آسیب جدی آن را درک کرده‌ایم اختلاف و انشقاق امت اسلامی است اظهار کرد: دشمنان اسلام همواره از این ضعف سود برده و گاهی از همین فرصت به اهداف پلید خود رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در این میان انسان‌های وارسته و شایسته‌ایی وجود دارند که در جهت تحقق همبستگی و اتحاد در جامعه گام‌های مثبت برداشته‌اند افزود: تلاش برای ایجاد انسجام و وحدت در جامعه یادگار و سیره اهل بیت (ع) است و آن بزرگواران این نعمت بزرگ را به مسلمانان هدیه داده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان عنوان کرد: اگر سعی شود طبق فرمایشات بزرگان و اهل بیت (ع) در جامعه حرکت شود بسیاری از گره‌های کور که منشأ آن نفاق و دورویی در جامعه است باز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اگر دقت شود در طول تاریخ پر افتخار اسلام حتی یک مورد رفتار خلاف از بزرگان مشاهده نشده و برای حفظ یکپارچگی مسلمانان خون‌های مقدسی تقدیم شده است ادامه داد: حال سزاوار نیست افراد عمداً یا غیرحرفه‌ای در این مسیر تاریک گام بردارند.

کرمی ابراز کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از بدو انقلاب یکی از مهم‌ترین مسائل که مورد تأکید قرار گرفت همین موضوع وحدت بوده و امام راحل عظیم‌الشان خود بنیان‌گذار این هفته پر برکت بودند.

وی گفت: پس از امام راحل مقام معظم رهبری جزو دغدغه‌مندترین فرد از میان علمای اسلام نسبت به این مهم بوده‌اند و بارها نسبت به اهمیت اتحاد و وحدت در جامعه تأکید داشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان عنوان کرد: مقام معظم رهبری بیش از هر کس دیگری آگاه به مسئله وحدت هستند و مرتب هشدارهای لازم را گوشزد کرده‌اند و خطرات اختلاف بین علما را بیش از همه درک می‌کنند.

کرمی تصریح کرد: اخیراً دیداری که توسط علمای اهل سنت با ایشان صورت گرفت گویا برای اولین بار است که اتفاق می‌افتد، علمای سنی به صورت کاملاً اختصاصی با رهبر معظم دیدار کنند و این دیدار حاوی پیام‌های مهمی است که همگان لازم است به آن توجه کنند.

وی اضافه‌ کرد: رفتار رهبر انقلاب در خصوص وحدت علما با هم یک رفتار تاکتیکی نیست بلکه کاملاً حقیقی است و با تمام وجود به آن اعتقاد دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بیان کرد: بسیاری از علمای اهل سنت رابطه صمیمی با مقام معظم رهبری دارند و ایشان به اسم آن‌ها را می‌شناسد و در فرصت‌های مختلف جویای احوال آن‌ها هستند که این خود نشانه رفتار پدرانه ایشان و توجه خاص و واقعی به مردم اهل‌ سنت است.

کرمی تصریح کرد: در این میان افرادی مغرض تلاش می‌کنند که پیام‌های تفرقه و نفاق را به سامانه فکری اهل سنت مخابره نموده و آن را به نام جمهوری اسلامی معرفی کنند.

وی ابراز کرد: تشکیل چنین دیدارهایی آن هم کاملاً اختصاصی با علمای اهل سنت آب سردی بر روی آتش است و برای همه جهانیان این پیام را خواهد داشت که رهبر دینی یک حکومت شیعی چقدر دلسوزانه به مسئله وحدت نگاه می‌کند و برای مردم و علمای اهل سنت این‌قدر حرمت قائل هستند وهیچ تفاوتی با شیعیان برای وی ندارند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تأکید کرد: علمای اهل سنت نیز به خوبی این موضوع را درک کرده‌اند و با پیروی از رهبری انقلاب در جهت دوستی و برادری هر چه بیشتر گام بر می‌دارند.

آنان نیک می‌دانند که تفرقه چه آتش خطرناکی بر خرمن اتحاد خواد بود.

کرمی افزود: همه مذاهب بالاخص علمای قوم باید قدردان چنین رهبر بابصیرت و حکیم باشند و از اختلاف و تفرقه خودداری کنند و در مسیر نورانی وحدت گام بردارند. 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر